TEST TEST TEST

H som i housewife


Jag är ju som sagt lite halvt arbetslös så dagarna går väldigt segt om man inte hittar på något. Tråkigt tycker jag inte om att ha. Så på senare tid har jag känt mig lite som en hemmafru. Idag har jag varit på Nya Ica Maxi, härlig stor affär. Jag har kokat ihop sylt och suttit med mitt scrapbookprojekt! vuxenpoäng!

Efter ha gjort sylt för första gången i mitt liv förstår jag inte varför man inte alltid gör egen sylt. Det är hur enkelt som helt. Om man har turen att ha en skog brevid sig så är det självklart man ska ta sig ut och plocka lite. Det är superenkelt, supergott och framförallt Superlyxigt!
För att göra allt lite roligare och snyggare kan man göra burkarna lite snyggare också;)



Receptet på sylt är hur enkelt som helst!

Du behöver
2 liter bär ( Jag valde blåbär/hallon)
1 frp Syltsocker

Rensa bären och skölj.
Blanda bären tillsammans med sockret
i en kastrull och låt koka i ca 3-5 minuter.
Ta bort allt överflödigt skum.
Häll över sylten i rena,varma burkar och kyl.

Nu har du en toppengod sylt och om du vill kan du dekorera
burkarna så de blir extra fina!


Kommentarer
Postat av: agnes

men åh, jag sänder en datakram för du är fin

2009-09-18 @ 18:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0