TEST TEST TEST

läran att aldrig bli så bra som man vill

På nått sätt kan man inte bara låta bli att bli irriterad på skolan. Dom sätter stora arbeten precis innan och efter skolloven, och alla samtidigt. kanske det inte är så konstigt att ungdomarna är stressade nuförtiden. Jag är iallfall det kan jag säga dig. Just nu sitter jag och skriver min Projektarbetes rapport. På nått sätt känns det som lugnande även fast det är skolarbete. Men det är nog för att det är baserat på MITT arbete, ingen kan komma säga - det där är fel , - så ska det inte vara. utan det är bara mitt.
Dock har jag väldigt mycket annat och göra. jag är skolless och jag hatar det. Jag hatar att sitta i sängen med datorn i knät och försöka plugga men det slutar att man käkat upp en halv maraboue chokladkaka och kollar på en dokumentär om britney spears liv. Jag vill kunna sätta mig vid datorn och allt ska komma flytande ut mig, så som det verkar göra för vissa. Och jag är så less att man alltid jämför sig med andra. betyg och liknande. kanske just nu mest betyg. i min klass är alla verkligen super duktig i skolan , och det måste jag också erkänna att det har hjälpt mig mycket i skolan , att man tävlar mot andra. omedvetet. Ingen vill ju vara sämst, eller hur.
Men nu är det ju så att jag har bra betyg. fan jävligt bra om man jämför med hur jag var i högstadiet. jag har VG i snitt och jag vet att jag tamefan är bättre än det. det är väl det som jag igentligen är sur på. för på nått sätt känns det som jag aldrig kan nå det betyget som jag vet att jag är värd. Jag kämpar som fan men ingen ser det. sen glider nån förbi utan att kämpat och får bättre betyg, inget surt mot andra, utan kanske mest sur mot mig själv. att jag aldrig klarar av att ta ut det sista av min kunskap. och det får man ju sota för efteråt.
ne slut på det här nu, nu ska jag fanemig försöka ge allt innan det är dags för studenten.


förresten kom pappa och satte sig brevid mig nyss och berättade att han har en kusin han inte visste om. Kusinen hade visst ringt han alldeles nyss. han släktforskade och hade kommit till pappa. Det var ju roligt tycker jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0