TEST TEST TEST

face for the radio

Så sitter jman på jobbet igen ,drömmer mig bort till ett varmare land. Ett land där det finns stränder med sand som är vita som blekta tänder. Vatten som är turkost som mammas halsband. Drinkar som har regnbågens färger.
Jag längtar mig bort till ett varmare land. Ett land utan stress och tider som behöver passas. Jag längtar mig bort till ett land utan förskyldningar och svinkopper i ansiktet.
Jag längtar mig helt enkelt bort från östersund
Jag längtar tills jag kan skaffa mig en egenlägenhet. En lägenhet med högt i tak och vackra fönster. Jag ska ha underbara tavlor som visar känslor. Vackra känslor. Jag ska ha ett kök i gul mosaik och där alla tallrikar är i olika färger och former. Jag vill ha en stor mysig soffa där jag kan ängna flera timmar med att sova eller läsa böcker från författare som levt sitt liv i olika länder och haft olika upptåg i sitt liv.
Min lägenhet ska ligga vackert beläget , helst nära en park eller en sjö. Vacker utsikt vill jag ha iallfall. En sådan utsikt så att man kan sitta i fönstret i flera timmar och bara kolla ut.

Ja detta är min dröm , en dröm som jag längtar efter,
Fast istället för att sitta i ett fönster och njuta av utsikten sitter jag i ett rum fyllt med ungdomar och alla pratar i mun med varandra för att få skicka iväg något. Även fast det inte är min dröm så tycker jag om det , jag njuter av mina dagar på jorden oavsett vart dom är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0