TEST TEST TEST

Utkast: sätter mig ...

sätter mig i bilen , det luktar rök. Sitter och funderar på om det är bilen som luktar eller pappa.
Pappa backar och den automatiska dörren stängs. Vi åker.
Hämtar en rödhårig dam vid en busshållsplats i odensala.
Vi är glada. Vi ska se detektivbyrån live på tingan.
Släpper av oss och vi går in.Kommer på att jag behövde hämta pengar , smart.
Agnes kommer och vi går in, vet inte om det finns biljetter eller inte, men det fanns det.
TUR.
När vi väl kommer in blandas vi med människor som är väldigt olika, alla är som alternativa.
Först känner jag att jag kanske inte passar in, sen tänker jag - KLART SOM FAN ATT JAG GÖR. jag är speciell. jag är jag.!
Jag älskar att alla människor där är vad dom själva är, dom är det som deras hjärtan känner.
Jag kommer på att jag inte lyssnat på detektivbyrån innan , bara en gång på radion.
Men jag tyckte att det var en bra idee att inte lyssa på dem innan utan bara bli överraskad när jag ser dem.
Och det blev jag. VILKEN ljuuuv musik. Helt underbart.
Och hur skön verkar inte killarna vara. Mellan nästan varje låt prata dom, disskuterar med varandra, berättar historier om olika spelningar. Dom flyter som så skönt i väg i deras konverationer. det gör bara så jag älskar dem ännu mera.
Dom pratar om kingen , en musiker från jämtland som att det skulle vara en kändis i klass "elvis" fast de knappt vet vem det är.
men det bästa är nog att se hur passionerad killarna är till musiken. Publiken bara står, det är få som rör sig. Jag tror att det flesta var så trollbunden av deras klingade ljud lika så som jag var. Jag märkte flera gånger hur jag bara stod och gapade. Jag var förbryllad.
Killarna spelar som att det vore deras sista spelning, inlevelsen är unik.
Ne det ända jag kan säga till grabbarna är GOOD JOB GUYS goodjob, ni hade inte kunnat göra det bättre.

Efter spelningen gick jag upp på scenen och pratade med en av bandmedlemarna Anders.
Frågade om de ville vara med i mitt PA arbete. Och han var jätte intresserad. Otroligt roligt att höra.
Jag blev så förvånad, eller inte riktigt förvånad utan glad. För han var så jätte trevlig.
Så jag fick hans telefon nummer och han mitt så han kunde höra av sig imorgon så vi kunde ha min intervju.
Fick också träffa hans lille son, bibop tror jag bestämt att han heter. Så otroligt söt , och begåvad.
bara 2,5 år och ville sitta och spela trummor.

Ne jag är otroligt nöjd över dagens framgångar.
Nu sitter jag i våran nyinköpa gråsvarta soffa iklädd i min nya detektivbyrån t-shirt och hängseln.
Och jag känner mig bara väldigt speciell.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sötdu<3

2008-10-26 @ 23:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0