TEST TEST TEST

skolarbeten

Tänkte lägga in lite skolarbeten och höra vad ni tycker :D






Vara någon annan för en kväll

En amour dansande i Storsjöns kalla vatten mitt i natten. Plask, skratt, plask. Afrodite och Tom Cruise ligger på de hårda stenarna, ser på stjärnorna och diskuterar om de ska simma över till Frösön istället för att åka bil.


Det är en kall kväll i början av oktober. Böle bystuga är full med ungdomar som är klädda som deras idoler från filmvärlden. Själv går jag med ballonger innanför tröjan och har två stycken pistoler fastklistrande på mina lår. Den långa svarta flätan sitter fast i mitt hår och det är tänkt att jag ska föreställa Laura Croft från filmen Tomb rider.


Med min pojkvän utklädd som Ace Ventura börjar jag undra om det egentligen inte är Jim Cary som ger mig en puss på kinden och sedan beger sig vidare på andra uppdrag och slänger fram sitt plastlaminerade visitkort där det står : Ace  Ventura, Petdetektiv  och samtidigt slänger ut sig några snabbtränade citat från filmen med samma namn.


Det är maskerad. En kompis fyller år och bestämmer sig för att fira sin alldeles egna födelsedag några veckor senare för att kunna dela med sig av lyckan tillsammans med sina närmaste vänner.

Detta är ett festfenomen som föregår världen om. Speciellt under några dagar i november kallad Halloween då många människor väljer att klä ut sig för att skrämmas och tigga godis. Men vad är det som egentligen lockar alla människor att klä ut sig? Gör man det för att alla andra gör det? Eller för att få godis? Nej, jag tror att det flesta gör det för att alla har en liten teaterapa inom sig som vill komma ut och leva sitt liv genom olika karaktärer. Man får spela någon annan för en kväll. För vissa är det en befrielse från kontorsstolen till att gå ut och spela Frankenstein.  Eller kanske klä ut sig till någon man alltid velat vara. Eller kanske mest för stämningen!  För vem älskar inte att hitta sin bror utklädd till den lilla kärleksdvärgen Amor sovandes på en sopsäck på toaletten en kall kväll i Böle? 
     

Jag är nog inte ensam att i hemlighet ligga och räkna ner dagarna tills man än en gång får leva ut sitt liv som någon annan. Gömma sig bakom masken och skrämma gamla tanter och kasta ägg på husväggarna.



Kommentarer
Postat av: Emma Beiersen.

du är duktig på att skriva! :)(y)

2008-10-07 @ 02:05:26
URL: http://emmabeiersen.blogg.se/
Postat av: Erik

haha, djupt :)

2008-10-15 @ 19:36:54
URL: http://egocentrico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0