TEST TEST TEST

44

Godkväll min blogg.
Nu sitter en trött liten liselotte framför datorn igen.
Sliten efter en helg i boden.
Kom ganska nyss hem , måste säga att jag älskar boden/luleå. Hur fint som helst.
Resan började vid 6tiden på fredag morgon. Vi tar bussen in te stan och sedan hämtar våran hyrbuss som vi beställt. sen hämtar vi Mamma,eva & linda.
Sen bär det av till BODEN!.
Resan är lång , den tar ungefär 6-8timmar (kommer inte ihåg).
Det blir mycket sovande,musik lyssnade och nackspärr.
Men vid 15 tiden så ankommer vi till Luleå där jag,anne & linda springer som tokar för att hinna till de affärerna vi vill på , Dock missade vi myrorna (log lite utanför). Jag köpte mig en jacka,en klänning,ett par tajts och ett långt linne.
Undertiden hämtade pappa våra bröder så vi åt inne på en mysig resturang inne i luleå.(dock var det extremt lite syre där inne, men det verkade som att jag var den ända som märkte det ).
Sen begav vi oss till Boden.
Väl där framme tog vi våran packning och gick till vårat logement ( tror det heter så ). OCh väl där inne fick vi se att vi skulle sova på sånna sängar man ser på tv, typ hårda metall våningssängar. OCh så hade vi typ pappers lakan! haha. Ne jag trodde det skulle bli katastof. Men det visade sig att det var otroligt skönt att sova där.
Vi gick och la oss ganska snabbt.
Morgonen började så tidigit som kl 7.
Upp och hoppa och äta frukost. Sedan var det en långdag som väntade oss.
Det började med att militärerna ( eller man kanske kallar dom värnpliktiga) hade en uppvisning. Extremt koolt tycker jag när alla gör samma saker exat samtidigt.
Sen fick vi gå runt och kolla på alla saker de gör. Det var faktist otroligt intressant.
Det slutade med att jag var grönmålad i ansiktet och hade en signatur "eriksson" på benet, och så hade jag åkt bandvagn, hållit i vapen, bärit en 40kg tung väska ( otroligt mycket tyngre än vad det låter, jag höll på ramla baklänges) och suttit i en stridsvagn.
Underbart väder var det också.
Sen efter det gick vi och strosade runt på bodenscentrum. Mycket större än vad jag trodde att det skulle vara,
Efter det blev det middag.
Sen efter det så drog killarna ihop ett gäng så spelade vi brännboll och drack folköl:)
En homerun fick 1000poäng :)
Efter alla kände sig lite less på att springa och när alla började fuska så beslöt sig alla för att dra på krogen. Och vi bestämde oss för att följa med. Vi tänkte ju att vi kunde chansa på att komma in.
Och det gjorde vi. Så jävla kul hade vi. Jag blev bjuden på två drinkar, och vi sjöng jämtlandsången och dansade skiten av oss. Det roligaste var nog att det var ett överflöd med killar. Som några förvarnade oss innan - Det kommer vara tio killar runt er på dansgolvet sen. Och det stämde. haha otroligt roligt.
Sen vid tolv tiden följde vi med grabbarna hem och kollade när dom hade uppställning. jävla kul när alla är lite så packade^^
Sen gick några och la sig, några gick på krogen. Men jag & blom bestämde oss för att ligga på gräset och kolla på moln. Hur mysigt som helst.
Sen blev det till att sova,
Vaknade igen kl 7. dusch, frukost. Dåligt väder var det. Så vi beslöt oss för att åka hem. tråkigt tycker jag. Jag hade lätt stannat i några dagar till.
Sen blev det en lång resa hem. Vi stannade på dollarstore (andra dollar på resan) och köpte godis , jag köpte en choklad som såg jätte god ut , men det var den inte.!
Vi stannade några gånger. en gång vad vid storforsen. Hur vackert som helst.
sen stannade vi vid en stand och jag badade fötterna. Jätte mysigt.
Och sedan var vi hemma. Resan gick ganska snabbt. Fast det gör det väl alltid när man lyssnar på musik och sover.
Kändes ganska tråkigt att komma hem , det var dåligt väder här. Och det kändes tråkigt att fara från allt roligt folk man träffat.

Men resan till boden fick helt klart MVG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0