TEST TEST TEST

80

Ja du är min första & sista 18årsfödelsedag över.
Det känns tråkigt. Nu är jag verkligen 18år.
Men inte bara tråkigt. Det har varit en jätte bra dag idag:) Med mycke fina vänner som har kommit på besök.
Och fina presenter har jag fått av dom med. Ska visa bilder och gå in lite mer invecklat senare.
Då kan jag också berätta vad jag fått mer underdagen av familjen.
Idag har jag iallfall bara ätit massa tårta. Ingen vanlig mat. Så min mage gör väldigt ont :/
Köpte också folköl idag på Hemköp. Jag kände att det var otroligt nödvändigt för att hedra mitt vuxenliv.

Idag har jag jobbat också. det var ganska drygt med allt blir mycket roligare för att jag har så roliga jobbarkompisar. poäng till dom.

En sak har jag funderat på. Emilia skickade ett sms till mig idag och skev - Vad hatar du?.
Och så frågade jag henne vad hon menade med det sen när hon kom till mig.
Då undrade hon jo men ann-sofie hatar ju bananer (hon fick det i födelsedagspresent) och så skulle jag fundera på vad du hatade. men jag kom inte på nått.
Och då funderade jag ett tag... Ganska länge. Funderar faktist fortfarande.
Men jag kommer inte på nått jag verkligen hatar. Visst ogillar jag saker, men jag tror inte jag hatar.
Jag tycker att hatar är ett sådant stort och mäktigt ord som verkligen behöver funderas ut till vad det ska användas till.
Hata är ett ord som missbrukas. Ogillar borde användas mera för den passar nog in mest. För hata då verkligen avskyr man något , eller inte avskyr. det är mer än det. Ne det finns inget ord som kan förklara Hata för mig. Eller jo just ordet Hata förklarar ju det ganska bra.
Men det är nog så att jag tror inte på att man kan hata något eller någon. Inte hata utan mer ogilla eller kanske avsky.
Men det kan ju också vara så att jag ofta är allt för naiv och tror det bästa om saker och ting.
Men dettta ämne tål att spekuleras om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0